Buch, Englisch, Band 8, 286 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 244 mm, Gewicht: 635 g
Buch, Englisch, Band 8, 286 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 244 mm, Gewicht: 635 g
Reihe: Global Pentecostal and Charismatic Studies
ISBN: 978-90-04-20402-7
Verlag: Brill
Zielgruppe
All those interested in the history of Christianity in China, business history, philanthropic and diaspora studies, Pentecostal/charismatic ideology and religious identity construction, as well as social theorists and theologians.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christliche Kirchen, Konfessionen, Denominationen Protestantismus, evangelische und protestantische Kirchen Pfingstkirchen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christentum/Christliche Theologie Allgemein Missionswissenschaft, Missionsgeschichte
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religion & Kultur
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
Weitere Infos & Material
Foreword. ix
Preface. xi
Acknowledgements. xiii
List of Illustrations. xv
List of Abbreviations. xix
Note on Romanisation. xxi
Introduction. 1
PART A
1. The Rise of the Chinese Christian Merchant Class. 11
2. The Making of Chinese Business Christians. 33
3. Christian Identity and Social Contribution. 53
4. Doing Business as a Christian in Early Twentieth Century China. 71
5. Where Eastern Philanthropy and Western Charity Collide. 107
6. Building the Indigenous Church in China. 133
PART B
7. A Comparison with Chinese Business Catholics. 161
8. Chinese Business Christians in Early Twentieth Century Australia. 185
9. ‘Kingdom-Minded’ Contemporary Chinese Business Christians. 213
Conclusion. 239
Bibliography. 245
Index. 273