Bailey | Does Facebook usage influence the stereotyping of Muslims or the Islamic faith? | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 49 Seiten

Bailey Does Facebook usage influence the stereotyping of Muslims or the Islamic faith?

Research into Islamophobia and social media
1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-668-82482-9
Verlag: GRIN Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection

Research into Islamophobia and social media

E-Book, Englisch, 49 Seiten

ISBN: 978-3-668-82482-9
Verlag: GRIN Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection



Research Paper (postgraduate) from the year 2018 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, grade: 72, University of Hull, language: English, abstract: This is a quantitative primary study into whether there is a link between social media usage and Islamophobic attitudes. This research was completed by asking university students to complete a likert scale questionnaire designed to attempt to measure their trust, gender oppression, fear and distance of Muslims. This data was then compared to their Facebook usage, to identify any link.

Bailey Does Facebook usage influence the stereotyping of Muslims or the Islamic faith? jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.