Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 386 g
Popular Culture Between Asia and America
Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 386 g
ISBN: 978-0-19-754034-3
Verlag: Oxford University Press, USA
Grounded in a historical survey of the British media history of martial arts such as Bartitsu, jujutsu, judo, karate, tai chi, and MMA across a range of media, this book thoroughly recasts our understanding of the history of martial arts. By interweaving theories of key thinkers on historiography, such as Foucault and Hobsbawm, and Said's ideas on Orientalism with analyses of both mainstream and marginal media texts, Bowman arrives at the surprising insight that media representations created martial arts rather than the other way around. In this way, he not only deepens our understanding of martial arts but also demonstrates the productive power of media discourses.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Tanz
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Kampfsportarten, Selbstverteidigung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio