Buch, Englisch, 460 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 726 g
Buch, Englisch, 460 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 726 g
ISBN: 978-0-520-23260-0
Verlag: University of California Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Buddhismus Tibetischer Buddhismus
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Sonstige Religionen Sonstige Religionen: Leben & Brauch, Soziale Aspekte
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Note on Translation and Transliteration
Acknowledgments
Introduction
Part I. The Context
1. Tibetan Buddhism: A Brief Historical Overview
2. Tibetan Monasticism
3. Becoming a Monk: Teacher and Discipline
Part II. Tibetan Scholastic Practices
4. Literacy and Memorization
5. The General Structure of the Tibetan Curriculum
6. Two Curricular Models
7. Scholasticism and Orality: Myth and Reality
8. Commentary and Meditation
9. The Supplement: Hermeneutical or Deconstructive?
10. Debate as Practice
11. Debate in the Curriculum
12. Is Debate a Mode of Inquiry?
Part III. Reflections
13. Rationality and Spirit Cult
14. The Limits of the Inquiry
Conclusion: Past and Future Uncertainties
Notes
Select Bibliography
Index