Buch, Englisch, 296 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g
Buch, Englisch, 296 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g
ISBN: 978-0-520-24550-1
Verlag: University of California Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassische Musik des 20./21. Jahrhunderts
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
Weitere Infos & Material
Preface
Introduction. The Culture of Repetition
PART ONE: The Culture of Eros: Repetition as Desire Creation
1. Do It ('til You’re Satisfied): Repetitive Musics and Recombinant Desires
2. “A Colorful Installment in the Twentieth-Century Drama of Consumer Subjectivity”: Minimalism and the Phenomenology of Consumer Desire
3. The Media Sublime: Minimalism, Advertising, and Television
PART TWO: The Culture of Thanatos: Repetition as Mood Regulation
4. “A Pox on Manfredini”: The Long-Playing Record, the Baroque Revival, and the Birth of Ambient Music
5. “I Did This Exercise 100,000 Times”: Zen, Minimalism, and the Suzuki Method
Notes
List of Illustrations
Index