Buch, Englisch, 462 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1890 g
Buch, Englisch, 462 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1890 g
ISBN: 978-3-540-41521-3
Verlag: Springer-Verlag GmbH
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Pharmazie
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Lebensmitteltechnologie und Getränketechnologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
Weitere Infos & Material
Part I. Food: Introduction. Hendrik N.J. Schifferstein, Lynn Frewer and Einar Risvik.- Development and acquisition of food likes. David Mela.- The Food and I. Sensory perceptions revealed by multivariate methods. Einar Risvik.- Beliefs about fat: Why do we hold beliefs about fat. Hans Brug and Patricia van Assema.- Product packaging and branding. Rosires Deliza and Hal MacFie.- Effects of product beliefs on product perception and liking. Hendrik N.J. Schifferstein.- Consumers' quality perception. Anne C. Bech, Klaus G. Grunert, Lone Bredahl, Hans J. Juhl and Carsten S. Poulsen.
Part II. People: Does taste determine consumption? Understanding the psychology of food choice. Richard Shepherd.- Food choice, phytochemicals and cancer prevention. Nigel Lambert.- Private body conciousness. Oydis Ueland.- Food neophobia and variety seeking - consumer fear or demand for new food products. Liisa Lähteenmäki.- Convenience-oriented shopping: A model from the perspective of consumer research. Bernhard Swoboda and Dirk Morschett.- Food intake and the elderly - Social aspects. Christina Fjellström.- Food related lifestyle: A segmentation approach to European food consumers. Klaus G. Grunert, Karen Brunso and Lone Bredahl.-
Part III. Society: Cross-cultural differences in food choice. Anna Saba.- Appropriateness as a cognitive-contextual measure of food attitudes. Howard Schutz and Magni Martens.- The origin of the spices: The impact of geographic product origin on consumer decision making. Peeter Verlegh and Koert van Ittersum.- Marketing PDO (products with denominations of origin) and PGI (products with Geographical identities). Luis Guerrero Asorey.- Effect of communication (advertising or news) on sales of commodities. Wim Verbeke and Jacques Viaene.- Food availability and the European consumer. David Marshall.- The economics of food choice. Is price important? Christopher Ritson and Dan Petrovici.- Food choice in Europe - The consumer perspective.Susan Davies.- Beliefs associated with food production methods. Reimar von Alvensleben.- Risk perception, communication and trust. How might consumer confidence in the food supply be maintained? Lynn J. Frewer and Susan Miles.- Public participation in developing policy related to food issues. Gene Rowe, Catherine Reynolds and Lynn Frewer.- The future of European food choice. Lynn Frewer.