Buch, Englisch, 363 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5796 g
Evolutionary Change, Strategic Positioning, and Firm Innovativeness
Buch, Englisch, 363 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5796 g
Reihe: Economic Complexity and Evolution
ISBN: 978-3-319-35573-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Spitzentechnologiesektor
Weitere Infos & Material
Introduction and Theoretical Background: Introduction.- Theoretical Background.- Industry, Data and Methods: Laser Technology and the German Laser Industry.- Methodological Reflections and Data Sources.- Quantitative Concepts and Measures.- Dataset Design and Estimation Methods.- Descriptive Analysis: Industry Dynamics and Geographical Concentration.- Evolution of the Industry's Innovation Network.- Econometric Analysis: Causes and Consequences of Network Evolution.- Ego Networks and Firm Innovativeness.- Small World Patterns and Firm Innovativeness.- Network Positioning, Co-Location or Both?.- Summary, Conclusion and Outlook: Findings and Limitations.- Further Research and Conclusions.