Klöckner | Buy-Outs in Family Businesses | Buch | sack.de

Klöckner Buy-Outs in Family Businesses



Changes in Corporate Governance, Instruments of Managerial Control, and Financial Practices. Dissertation, Universität München, 2009

2009, 377 Seiten, Kartoniert, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 520 g Reihe: Entrepreneurial and Financial Studies
ISBN: 978-3-8349-1627-3
Verlag: Gabler


Klöckner Buy-Outs in Family Businesses

Oliver Klöckner investigates the changes resulting from buy-outs in family businesses. He contrasts the characteristics of family businesses with those of non-family businesses after a buy-out. His theoretical discussion is complemented by an in-depth analysis of 17 bought-out family businesses in Germany.

Zielgruppe


Lehrpersonen


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


From the contents:
Theoretical and empirical foundation, Background of buy-out transactions, Changes in corporate governance, Changes in instruments of managerial control, Changes in financial practices, Conclusion, implications and outlook


Klöckner, Oliver
Dr. Oliver Klöckner promovierte als wissenschaftlicher Mitarbeiter am KfW-Stiftungslehrstuhl für Entrepreneurial Finance bei Prof. Dr. Dr. Ann-Kristin Achleitner. Er arbeitet heute in der Strategieabteilung von Telefonica o2 Germany.


WIR VERWENDEN COOKIES

Einige Cookies sind notwendig für den Betrieb der Seite, während andere uns helfen, Ihnen ein optimales Erlebnis unserer Webseite zu ermöglichen.