Green / Wind | Marketing Research and Modeling: Progress and Prospects | Buch | 978-1-4020-7596-4 | sack.de

Buch, Englisch, Band 14, 346 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1520 g

Reihe: International Series in Quantitative Marketing

Green / Wind

Marketing Research and Modeling: Progress and Prospects

A Tribute to Paul E. Green

Buch, Englisch, Band 14, 346 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1520 g

Reihe: International Series in Quantitative Marketing

ISBN: 978-1-4020-7596-4
Verlag: Springer US


Marketing Research and Modeling addresses state of the art developments including new techniques and methodologies by leading experts in marketing and marketing research. This work emphasizes new developments in Bayesian Decision Analysis, Multivariate Analysis, Multidimensional Scaling, Conjoint Analysis, Applications of Conjoint and MDS technique, Data Mining, Cluster Analysis, and Neural Networks.
Green / Wind Marketing Research and Modeling: Progress and Prospects jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Paul Green and a Brief History of Marketing Research.- 1. When BDT in Marketing Meant Bayesian Decision Theory: The Influence of Paul Green’s Research.- 2. Applications of Multivariate Latent Variable Models in Marketing.- 3. Multidimensional Scaling and Clustering in Marketing: Paul Green’s Role.- 4. Market Research and the Rise of the Web: The Challenge.- 5. Thirty Years of Conjoint Analysis: Reflections and Prospects.- 6. Conjoint Analysis, Related Modeling, and Applications.- 7. Buyer Choice Simulators, Optimizers, and Dynamic Models.- 8. A 20+ Years’ Retrospective on Choice Experiments.- 9. Evolving Conjoint Analysis:From Rational Features/Benefits to an Off-the-Shelf Marketing Database.- 10. The Vagaries of Becoming (and Remaining) a Marketing Research Methodologist.- 11. The Journal of Marketing Research: Its Initiation, Growth, and Knowledge Dissemination.- 12. Personal Reflections and Tributes from the May 2002 Conference Celebrating Paul Green’s Career.- 13. Continuing the Aldersonian Tradition.- 14. Reflections and Conclusions: The Link Between Advances in Marketing Research and Practice.- Appendix: Paul E. Green’s Curriculum Vita.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.