Buch, Englisch, 311 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5207 g
Breaking the Cold War Paradigm
Buch, Englisch, 311 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5207 g
Reihe: Pop Music, Culture and Identity
ISBN: 978-1-137-59272-9
Verlag: Palgrave Macmillan
v>
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kunstethnologie, Musikethnologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction: Popular Music in Eastern Europe: Breaking the ‘Cold War Paradigm’ - Ewa Mazierska.- Part 1: State Policies and its Interpretation by Grassroots.- 1. Propagated, Permitted or Prohibited? State Strategies to Control Musical Entertainment in the First Two Decades of Socialist Hungary - Ádám Ignácz.- 2. Pop-Rock and Propaganda during the Ceau?escu Regime in Communist Romania - Doru Pop.- 3. Estonian Invasion as Western Ersatz-pop - Aimar Ventsel.- 4. The Eagle Rocks: Isolation and Cosmopolitanism in Albania’s Pop-Rock Scene - Bruce Williams.- Part 2: The Function of ‘Gatekeepers’.- 5. Censorship, Dissent and the Metaphorical Language of GDR Rock - David Robb.- 6. Folk Music as a Folk Enemy: Music Censorship in Socialist Yugoslavia - Ana Hofman.- 7. 'The Second Golden Age': Popular Music Journalism during the Late Socialist Era of Hungary - Zsófia Réti.- 8. Youth under Construction: The Generational Shifts in Popular Music Journalism in Poland of the 1980s - Klaudia Rachubinska and Xawery Stanczyk.- 9. The Birth of Socialist Disc Jockey: Between Music Guru, DIY Ethos and Market Socialism - Marko Zubak.- Part 3: Eastern European Stars.- 10. Karel Gott: The Ultimate Star of Czechoslovak Pop Music - Petr A. Bílek.- 11. Czeslaw Niemen: Between Enigma and Political Pragmatism - Ewa Mazierska.- 12. Omega: Red Star from Hungary - Bence Csatári and Béla Szilárd Jávorszky.- 13. Perverse Imperialism: Republika’s Phenomenon in the 1980s - Piotr Fortuna.




