Buch, Englisch, 281 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5115 g
Commercializing Disruptive Nanotechnologies
Buch, Englisch, 281 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5115 g
ISBN: 978-3-319-83151-0
Verlag: Springer International Publishing
- Introduces fundamentals of nanotechnology and its applications in a highly-accessible manner
- Includes 75 case studies of commercializing nanotechnology from 15 industrial sectors, including Automotive, Consumer Electronics, and Renewable Energy
- Enables nanotechnology experts to learn simple and important business concepts to facilitate the transfer of science to the market
- Introduces business owners to various means to resolve industrial challenges using nanotechnologies
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Alternative und erneuerbare Energien
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Nanotechnologie
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Bauelemente, Schaltkreise
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Energie- & Versorgungswirtschaft Energiewirtschaft: Alternative & Erneuerbare Energien
Weitere Infos & Material
Introduction.- Construction and Building Applications.- Manufacturing Applications.- Clean Energy Applications.- Environment and Remediation Applications.- Electronic Applications.- Printing Applications.- Textile Applications.- Sports Equipment.- Nutraceutical Industry.- Packaging Applications.- Agricultural Applications.- Cosmetic Applications.- Pharmaceutical Applications.- Conclusions.