Buch, Englisch, 378 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 593 g
Emerging Needs and Tailored Products for Untapped Markets
Buch, Englisch, 378 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 593 g
ISBN: 978-3-642-07984-9
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
Weitere Infos & Material
I.- Access to Bank Accounts and Payment Services.- Access to Credit: the Difficulties of Households.- Access to Investments and Asset Building for Low Income People.- II.- What Are the Specific Economic Gains from Improved Financial Inclusion? A Tentative Methodology for Estimating These Gains.- From Financial Exclusion to Overindebtedness: the Paradox of Difficulties for People on Low Incomes?.- The Role of German Savings Banks in Preventing Financial Exclusion.- Economic Growth and the Financial Inclusion: the Case of Poland.- Italian Banks’ Credit Approach Towards Low-Income Consumers and Microenterprises: Is There a Bias Against Some Segments of Customers?.- Banking the Poor: Policies to Bring Low- and Moderate-Income Households in the United States into the Financial Mainstream.- Migrants and Remittances.- Conclusions.