The Encore Impulse
Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3309 g
ISBN: 978-1-349-47650-3
Verlag: Palgrave Macmillan US
Not all original works invoke the encore impulse in their audiences. Those that do generally spawn replications - sequels, spin-offs, or re-makes. This book presents a theory of why some replications succeed and others fail across genres and media.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction: The Encore Impulse 1. The Elusive Original 2. Unlocking the Encore Potential 3. Cultural Fit 4. History May Not Repeat Itself 5. Something's Not Right 6. Fulfilling the Encore Promise 7. All In The Family 8. Archetypal Appeal 9. The Shell Game Conclusion: The Art of Strategic Reinvention




