Buch, Englisch, Band 6, 240 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 188 mm x 262 mm, Gewicht: 862 g
Reihe: The Discovery Series
Buch, Englisch, Band 6, 240 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 188 mm x 262 mm, Gewicht: 862 g
Reihe: The Discovery Series
ISBN: 978-0-520-21196-4
Verlag: University of California Press
Pressly places both paintings in their historical context—a time of heightened anti-French hysteria—and relates them to pictorial conventions: contemporary history painting, the depiction of urban mobs in satiric and festival imagery, and Hogarth's humorous presentation of modern moral subjects, all of which Zoffany adopted and reinvented for his own purposes. Pressly relates the paintings to Zoffany's status as a German-born Catholic living in Protestant England and to Zoffany's vision of revolutionary justice and the role played by the sansculottes, women, and blacks. He also examines the religious dimension in Zoffany's paintings, showing how they broke new ground by conveying Christian themes in a radically new format.
Art historians will find Pressly's book of immense value, as will cultural historians interested in religion, gender, and race.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Malerei: Gemälde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Geschichte der Revolutionen Französische Revolution
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 19. Jahrhundert
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Gewalt Revolutionäre Gruppen und Bewegungen, Bewaffnete Konflikte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: Renaissance, Manierismus