Buch, Englisch, 230 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 541 g
Reihe: Management for Professionals
Understanding the Role of Management, Governments, Consumers and Pirates
Buch, Englisch, 230 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 541 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-1-4614-5567-7
Verlag: Springer
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Europarecht Europäischer Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Internationales Recht Internationaler Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
Dedication.- Acknowledgments.- Preface.- Introduction.- The global growth of counterfeit trade.- The supply of counterfeit trade: the problem countries.- Modeling the intellectual property rights environment.- The demand for counterfeit trade: consumer complicity.- The use of anti-piracy marketing techniques to educate the consumer.- Changing Trade Policy: The EU and US Bolster Protection of Intellectual Property Rights.- Government and Industry Led Operations to Curb Counterfeit Trade.- The special case of China.- Internet Piracy: The Virtual Marketplace for Counterfeit Goods.- Managerial counterattack: traditional and novel anti-counterfeiting strategies.- The future: will the piracy paradox persist?.- References.