Skip to main content

Einflussfaktoren auf die Akzeptanz von Robo Advisors

Digitale Kommunikation in der Anlageberatung

  • Book
  • © 2021

Overview

  • Ansatzpunkte für moderne Technologie in der Anlageberatung

Part of the book series: essentials (ESSENT)

  • 19k Accesses

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 17.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as EPUB and PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 17.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (5 chapters)

Keywords

About this book

​In diesem essential werden die Faktoren untersucht, die die Nutzungsabsicht eines Robo Advisors beeinflussen. Hierbei werden zunächst die Digitalisierung in der Finanzindustrie sowie die Entstehung und Funktionsweise von Robo Advisorn thematisiert. Anschließend werden mithilfe einer auf dem Technologieakzeptanzmodell beruhenden empirischen Untersuchung die Akzeptanz von Robo Advisory gemessen und auf dieser Basis Handlungsempfehlungen formuliert.

Authors and Affiliations

  • IU Internationale Hochschule, Bad Reichenhall, Germany

    Jessica Hastenteufel

  • UmweltBank AG, Nürnberg, Germany

    Felix Ganster

About the authors

Prof. PD Dr. Jessica Hastenteufel ist Professorin für Betriebswirtschaftslehre an der IU Internationale Hochschule und Privatdozentin an der Universität des Saarlandes. Felix Ganster ist Wertpapierspezialist bei der UmweltBank AG Nürnberg.      

Bibliographic Information

  • Book Title: Einflussfaktoren auf die Akzeptanz von Robo Advisors

  • Book Subtitle: Digitale Kommunikation in der Anlageberatung

  • Authors: Jessica Hastenteufel, Felix Ganster

  • Series Title: essentials

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34576-1

  • Publisher: Springer Gabler Wiesbaden

  • eBook Packages: Business and Economics (German Language)

  • Copyright Information: Der/die Herausgeber bzw. der/die Autor(en), exklusiv lizenziert durch Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2021

  • Softcover ISBN: 978-3-658-34575-4Published: 03 July 2021

  • eBook ISBN: 978-3-658-34576-1Published: 02 July 2021

  • Series ISSN: 2197-6708

  • Series E-ISSN: 2197-6716

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: IX, 44

  • Number of Illustrations: 4 b/w illustrations, 2 illustrations in colour

  • Topics: Financial Services, Economics, general, Business and Management, general

Publish with us