Monopolies and the Death of Competition
Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 512 g
ISBN: 978-1-119-54819-5
Verlag: John Wiley & Sons Inc
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Volkswirtschaft: Sachbuch
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
Weitere Infos & Material
Introduction xiii
Chapter One: Where Buffett and Silicon Valley Billionaires Agree 1
Chapter Two: Dividing Up the Turf 21
Chapter Three: What Monopolies and King Kong Have in Common 35
Chapter Four: Squeezing the Worker 63
Chapter Five: Silicon Valley Throws Some Shade 87
Chapter Six: Toll Roads and Robber Barons 111
Chapter Seven: What Trusts and Nazis Had in Common 137
Chapter Eight: Regulation and Chemotherapy 167
Chapter Nine: Morganizing America 195
Chapter Ten: The Missing Piece of the Puzzle 211
Conclusion: Economic and Political Freedom 233
Notes 249
Acknowledgments 283
About the Authors 285
Index 287