Buch, Englisch, 421 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1750 g
Buch, Englisch, 421 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1750 g
ISBN: 978-0-7923-9979-7
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Öffentliche Finanzwirtschaft, Besteuerung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Agrarökonomie, Ernährungswirtschaft
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Agrarwissenschaften Nachhaltige Landwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
Weitere Infos & Material
Section I: Overviews.- 1 Government and the Food Industry in a Knowledge Creating World.- 2 Economics, Government and the Food Industry.- Section II: Domestic Competition and Trade Practices Policy.- 3 Competition and Trade Practice Policies: An Overview.- 4 Deregulation: The New Zealand Food Industry.- 5 Statutory Marketing Organizations: The Elasticities Trap.- 6 Statutory Marketing Organizations: Management Issues.- Section III: Research and Development Policy Issues.- 7 Research Policy Challenges.- 8 Food Industry Research and Development.- 9 The BST Case.- Section IV: Selected Interest Group Issues.- 10 Worldwide Opportunties to Market Food Safety.- 11 Communications: Theory and Practice.- 12 Animal Welfare: The Food Industry and Government.- Section V: Environmental Issues and the Food Industry.- 13 A Life Ethic for Sustainability Revisited.- 14 Environmental Issues, Policy and the Food Industry.- 15 Agrichemical Disposal: A Case Study of Stakeholder Intervention.- 16 Use and Control of Agricultural Chemicals in the U.S.: Cost, Productivity and Efficiency Issues.- Section VI: International Trade Policy.- 17 Private-Public Partnerships for Market Development.- 18 Managed Trade in Agricultural Markets.- 19 Can Wine Industry Competition Survive Regulation?.- 20 Dynamics of Business-Government Relationships: The Case of Nestle in Asia.- Section VII: Government/Business Strategy Linkages.- 21 Taking the Offense: Anticipating and Managing Issues.- 22 Governments and Business Strategy: Another Research Agenda.- 23 The Heterogeneity of Firms: Where Public Policy and Firm Strategy Collide.