Weisman | Trade in Services and Imperfect Competition: Application to International Aviation | Buch | sack.de

Weisman Trade in Services and Imperfect Competition: Application to International Aviation



1990, Band: 2, 212 Seiten, Gebunden, Book, Format (B × H): 166 mm x 243 mm, Gewicht: 485 g Reihe: International Studies in the Service Economy
ISBN: 978-0-7923-0900-0
Verlag: SPRINGER NATURE



Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Aviation, Scope Economies and Services Trade.- 1.1 Liberalization Promotes Scope Economies.- 1.2 A Typical Traded Service.- 1.3 Trade in Services.- 1.4 Trade Policy Relevance.- 1.5 Structure.- 2 Aviation Facts.- 2.1 Regulated Markets.- 2.1.1 Bilaterals and Traffic Rights.- 2.1.2 Capacity Controls.- 2.1.3 Price Coordination.- 2.2 Deregulation and Liberalization.- 2.2.1 The U.S. Experience.- 2.2.2 Renegotiating Bilaterals.- 2.2.3 Towards European Liberalization.- 2.3 Economies in Aviation.- 2.3.1 Distinguishing Scope from Scale.- 2.3.2 Looking for Economies of Scale.- 2.3.3 The Economies of Scope Hypothesis.- 2.4 Summary.- 3 Characteristics of Services.- 3.1 General Characteristics.- 3.1.1 Historical Views.- 3.1.2 Defining Services.- 3.1.3 Characteristics of Trade in Services.- 3.2 Aviation Charateristics: a typical service.- 3.3 Why International Aviation Services?.- 4 Trade in Services.- 4.1 A Fresh Look.- 4.2 The Theory of Trade in Services.- 4.2.1 Problems with the Standard Paradigm.- 4.2.2 A Selective Review.- 4.2.3 Analysis.- 4.3 Empiricism in Trade in Services.- 4.4 Barriers to Trade in Services.- 4.5 Service and Development.- 4.6 Some GNS Issues.- 5 Trade in Aviation Services.- 5.1 Concepts.- 5.2 Theory and Empiricism.- 5.2.1 Comparative Costs.- 5.2.2 The Heckscher-Ohlin Framework.- 5.2.3 Contestability.- 5.2.4 Oligopoly.- 5.3 Comparative Advantage in Aviation.- 5.4 Aviation Services and Development.- 5.5 Aviation and Some GNS Issues.- 6 Modeling Aviation Services Trade.- 6.1 Determining output.- 6.1.1 Case 1.- 6.1.2 Case 2.- 6.1.3 Case 3.- 6.1.4 Summary.- 6.2 Trade in aviation services.- 6.2.1 The direction of trade.- 6.2.2 The extent of exports.- 6.2.3 Trade implications of protectionism.- 6.2.4 Trade implications of deregulation.- 6.3 Summary.- 7 Empirical Research.- 7.1 Explaining Exports.- 7.2 Explaining Passengers Carried.- 7.2.1 The Working Hypothesis.- 7.2.2 Direct Tests for Economies of Scope.- 7.2.3 Interpreting the Working Hypothesis.- 7.2.4 Data Gathering.- 7.2.5 Testing the Working Hypothesis.- 7.3 Summary and Conclusions.- 8 Policy Conclusions.- 8.1 Aviation Policy.- 8.1.1 Limits to Scope.- 8.1.2 Deregulation.- 8.1.3 Subsidization.- 8.2 Trade Policy.- 8.2.1 Aviation Trade Policy.- 8.2.2 Development Policies.- 8.2.3 The Uruguay Round GNS.- 8.2.4 Beyond the Uruguay Round.- 8.2.5 Trade in Services.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.