Wilhelmy | Tracing Marketing Knowledge Transfers in Multinational Corporations - Evidence from Japan | Buch | 978-3-8288-2999-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 474 Seiten, gebunden, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 772 g

Wilhelmy

Tracing Marketing Knowledge Transfers in Multinational Corporations - Evidence from Japan

A NVivo8-aided qualitative study
1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-8288-2999-2
Verlag: Tectum

A NVivo8-aided qualitative study

Buch, Englisch, 474 Seiten, gebunden, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 772 g

ISBN: 978-3-8288-2999-2
Verlag: Tectum


The importance of knowledge for multinational corporations is indisputable. While the business functions of research, development and production have been studied intensely for knowledge transfers, marketing has not been in the focus of knowledge management research. Jeannette Wilhelmy targets this research gap with a qualitative study on marketing knowledge transfers in multinational corporations in Japan. The qualitative data set is analyzed with NVivo8 qualitative research software. The author combines Kohlbacher’s marketing knowledge concept with the characteristics of Japanese knowledge management and marketing, analyzing the backgrounds and relationships which influence marketing knowledge transfers in MNCs.

Wilhelmy Tracing Marketing Knowledge Transfers in Multinational Corporations - Evidence from Japan jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.