Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 238 mm, Gewicht: 508 g
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 238 mm, Gewicht: 508 g
ISBN: 978-0-19-539475-7
Verlag: OXFORD UNIV PR
economic approach to religion can be applied to different faiths, activities, and times in history. Drawing upon cutting edge ideas from the behavioral sciences, and a deep knowledge of religious history, this new approach reveals how the choices individuals make regarding religion can shape households, groups,
movements, and the entire "religious economies" of nations. For many, this new economic approach seems an uncomfortable mixture of sacred and profane, turning our good angels into grubby consumers. But as Witham concludes, the economic approach to religion has insights for everyone, believers and skeptics, offering an exciting exchange of ideas between economics, sociology, psychology, history, and theology.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religion & Wissenschaft
- Geisteswissenschaften Philosophie Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Systematische Theologie Christliche Theologie und die Wissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Religion & Wissenschaft
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionsphilosophie, Philosophische Theologie