Buch, Englisch, 185 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 408 g
Balancing Image and Substance
Buch, Englisch, 185 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 408 g
ISBN: 978-1-137-39443-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
In Place Branding through Phases of the Image, Zavattaro explains how city promotional strategies can take the place of corporate governance structures through phases of the image. She examines how city government entities are undertaking place branding practices, with the realization that relying too much on image rather than a balance between image and substance has serious implications for democratic, collaborative governance. This book creates a workable framework that simultaneously serves as a cautionary tale for building a promotional campaign focused exclusively on image.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Regional- und Städtische Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
1. Utilizing Philosophy in Place Branding 2. Laying the Foundations 3. Putting it All Together: The Framework 4. Examples in Practice 5. Implications of the Framework 6. A Guide for Managers