Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 736 g
Making Money from 3g Services
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 736 g
ISBN: 978-0-470-84775-6
Verlag: Wiley
Dieses Buch zeigt Ihnen, wie mit 3G-Diensten Geld verdient werden und zwischen Content Providern und Netzwerkbetreibern zu beiderseitigem Nutzen aufgeteilt werden kann.
- die dritte Generation der Mobilfunktechnologie (3G) ermöglich erweiterte drahtlose Medien wie Videoconferencing, Internetzugang und Zugriff auf Netzwerke; diese Dienste sollen in Zukunft die neue UMTS/3G-Industrie treiben
- bisher wurde aber noch nirgends zusammenhängend untersucht, welche Unternehmen von welchen Diensten profitieren können
- diesem Thema widmet sich hier ein Insider von Nokia
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Foreword.
Acknowledgements.
Intro to m-Profits: Show Me the Money.
Characteristics of Mobile Services: What Makes Them Different.
Mobile Phone the Most Personal Device: Cannot Live Without It.
Micro-payments: The Magical Key to Content Revenues.
The 5 M's of 3G Services: Recipe for Killer Cocktails.
The Profits of Movement Services: Escaping the Fixed Place.
The Profits of Mobile Services: Expanding the Concept of Time.
The Profits of 'Me' Services.
The Profits of Money Services: Expending Financial Resources.
The Profits of Machine Services: Empowering Gadgets and Devices.
Money Patterns in Cellular Networks: The 'Hockey Stick' Curves.
Tariffing: Just Below the Pain Threshold.
Marketing 3G Services.
Competition in 3G Services: More Competitors.
Revenue Sharing and Partnering: When You Cannot Do It Alone.
Business Case of 3G for the Operator: Revenues, Cost and Profitability.
Money Migration: Know the Streams.
4G: What Next?
Postscript: Final Thoughts.
m-Dictionary.
Abbreviations.
Bibliography.
Websites.
Services Index.
Index.