A History of Digital Distribution
Buch, Englisch, 231 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3115 g
ISBN: 978-1-349-44150-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK
How did digital media happen ? Through a unique approach to digital documents, and detailed intricate histories of illicit internet piracy networks, The Digital Culture Industry goes beyond the Napster creation myth and illuminates the unseen individuals, code and events behind the turn to digital media.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Technische Informatik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Software Engineering
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Writing a Digital History with Digital Documents 2. MP3.com and Napster: The Entrepreneurs of Risk 3. GNUtella: Decentralising the Masses 4. FastTrack: The Business of Piracy 5. BitTorrent: Revolution in the Network 6. Hacking the Market 7. New Media Gatekeepers 8. A History of Digital Distribution