Buch, Englisch, 204 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 279 g
Rethinking Key Debates
Buch, Englisch, 204 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 279 g
ISBN: 978-1-349-36809-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book innovatively re-envisions the possibilities of sexuality education. Utilising student critiques of programmes it reconfigures key debates in sexuality education including: Should pleasure be part of the curriculum? Who makes the best educators? Do students prefer single or mixed gender classes?
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Sachbuch, Ratgeber
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction Doing 'it': Researching Sexuality 'They think you shouldn't be having sex anyway': Young People's Critique of Sexuality Education Content Men are from Mars and Women are from Venus? Re-thinking Gender Differences in Sexuality Education Content 'Pleasurable pedagogy': Young People's Thoughts about Including 'Pleasure' in Sexuality Education 'It's not who they are it's what they're like': Re-conceptualising the 'best educator' Debate Sexuality Education re-Imagined? Relinquishing the Disease and Pregnancy Prevention Focus An impossible practice? Implications for Future Sexuality Education Notes References Index