Buch, Englisch, 281 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 6282 g
Commercializing Disruptive Nanotechnologies
Buch, Englisch, 281 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 6282 g
ISBN: 978-3-319-44861-9
Verlag: Springer International Publishing
- Introduces fundamentals of nanotechnology and its applications in a highly-accessible manner
- Includes 75 case studies of commercializing nanotechnology from 15 industrial sectors, including Automotive, Consumer Electronics, and Renewable Energy
- Enables nanotechnology experts to learn simple and importantbusiness concepts to facilitate the transfer of science to the market
- Introduces business owners to various means to resolve industrial challenges using nanotechnologies
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Energie- & Versorgungswirtschaft Energiewirtschaft: Alternative & Erneuerbare Energien
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Alternative und erneuerbare Energien
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Nanotechnologie
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Bauelemente, Schaltkreise
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
Weitere Infos & Material
Introduction.- Construction and Building Applications.- Manufacturing Applications.- Clean Energy Applications.- Environment and Remediation Applications.- Electronic Applications.- Printing Applications.- Textile Applications.- Sports Equipment.- Nutraceutical Industry.- Packaging Applications.- Agricultural Applications.- Cosmetic Applications.- Pharmaceutical Applications.- Conclusions.