Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 317 g
An Introduction
Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 317 g
ISBN: 978-0-415-18907-1
Verlag: Routledge
First published in 1999. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
Zielgruppe
General
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Geisteswissenschaften Philosophie Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie Beratungspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Verkehrspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Angewandte Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Berufe, Ausbildung
Weitere Infos & Material
PREFACE 1 The relation between psychology and religion 2 Socialisation 3 The effect of personality 4 The extent and varieties of religious experience 5 The causes and effects of religious experience 6 Religious beliefs 7 Freud’s and Jung’s accounts of religious belief 8 Worship and prayer 9 Ritual and charisma 10 Happiness and the other benefits and costs of religion 11 Physical and mental health 12 Religious and other origins of morals 13 The effect of religion on behaviour 14 Secularisation and the present state of religion 15 The growth of new religious movements 16 Conclusions for religion