Arnheim | Art and Visual Perception, Second Edition | Buch | 978-0-520-24383-5 | sack.de

Buch, Englisch, 528 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 154 mm x 228 mm, Gewicht: 737 g

Arnheim

Art and Visual Perception, Second Edition

A Psychology of the Creative Eye

Buch, Englisch, 528 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 154 mm x 228 mm, Gewicht: 737 g

ISBN: 978-0-520-24383-5
Verlag: University of California Press


Since its publication fifty years ago, this work has established itself as a classic. It casts the visual process in psychological terms and describes the creative way one's eye organizes visual material according to specific psychological premises. In 1974 this book was revised and expanded, and since then it has continued to burnish Rudolf Arnheim's reputation as a groundbreaking theoretician in the fields of art and psychology.
Arnheim Art and Visual Perception, Second Edition jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Rudolf Arnheim is Professor Emeritus of the Psychology of Art at Harvard University. His books include Film as Art (California, 1957), Visual Thinking (1969), The Dynamics of Architectural Form (California, 1977), The Split and the Structure: Twenty-eight Essays (California, 1996).


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.