Astleitner | School Development, Teacher Training, and Digital Learning Contexts | Buch | 978-3-8309-4779-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 235 mm, Gewicht: 404 g

Astleitner

School Development, Teacher Training, and Digital Learning Contexts

Theoretical Approaches and Empirical Findings
1. Auflage 2024
ISBN: 978-3-8309-4779-0
Verlag: Waxmann Verlag

Theoretical Approaches and Empirical Findings

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 235 mm, Gewicht: 404 g

ISBN: 978-3-8309-4779-0
Verlag: Waxmann Verlag


This book summarizes the results of a multimethod project on school development performed during the COVID-19 pandemic. It combines innovative theoretical approaches and findings as well as long-term online research activities in which student assessments delivered the bases for adaptive teacher trainings. The theoretical foundations relate to sustainable conditions of classroom and school development, an approach to personality development, and a focus on instructional coherence. Empirical findings concern the development of learning-strategy use and classroom needs over time as well as a model for effective teacher education and related course evaluations. A further research area concerns advanced perspectives from digital-learning research, such as the effects of social media in classrooms, mixed and virtual learning materials, computer-based collaborative learning, and innovative interventions in media research.

The book is aimed at researchers, teacher trainers, instructional designers, and practitioners in the field of school development as well as teacher education.
Astleitner School Development, Teacher Training, and Digital Learning Contexts jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Astleitner, Hermann
Hermann Astleitner lehrt als Erziehungswissenschaftler an der Universität Salzburg.

Zumbach, Jörg
Jörg Zumbach, geb. am 29.01.1973 in Bruchsal, Universitätsprofessor für fachdidaktische Lehr-Lernforschung mit Schwerpunkt Neue Medien am Interfakultären Fachbereich Fachdidaktik/LehrerInnenbildung der Universität Salzburg. Studium am Psychologischen Institut der Universität Heidelberg im Fachbereich Pädagogische Psychologie, insbesondere in dem Bereich "Lehren und Lernen mit Neuen Medien". In diesem Bereich befindet sich auch der Schwerpunkt seiner Zeitschriften- und Buchpublikationen.

Astleitner, Hermann
Hermann Astleitner lehrt als Erziehungswissenschaftler an der Universität Salzburg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.