Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2716 g
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Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2716 g
Reihe: Palgrave Studies in Cyberpsychology
ISBN: 978-1-137-48340-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book explores psychological theories around the ways in which people present themselves online. The role of dispositional and situational factors along with the motivations that drive self-presentation across diverse Internet arenas are considered.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophie des Geistes, Neurophilosophie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction - Who Am I? 2. Theoretical Considerations 3. Individual Factors and the Cyberself 4. Motivations for Sharing the Cyberself 5. The Social Cognitive Internet and the Cyberself