Buch, Englisch, 88 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 254 g
A Practical Approach
Buch, Englisch, 88 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 254 g
ISBN: 978-1-85346-440-9
Verlag: David Fulton Publishers
First Published in 1996. This handbook is a guide for all teachers in assessing the individual needs of pupils in primary and secondary schools but will be of particular use to Special Educational Needs Co-ordinators. The accompanying profiles and forms are designed to enable teachers to summarise and collate their perceptions of pupils with the aim of contributing to the process of determining the needs of pupils who are causing concern.
Zielgruppe
Academic and Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Weiterführende Schulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introductionducing the Profiles; Chapter 2 Using the Assessment Profiles; Chapter 3 Observation; Chapter 4 Effective Intervention; Chapter 5 Thinking About Planning; Chapter 6 Developing IEPs; Chapter 7 Photocopiable Sheets;