Baicchi | Construction Learning as a Complex Adaptive System | Buch | 978-3-319-18268-1 | sack.de

Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2292 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

Baicchi

Construction Learning as a Complex Adaptive System

Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English
2015
ISBN: 978-3-319-18268-1
Verlag: Springer International Publishing

Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English

Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2292 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

ISBN: 978-3-319-18268-1
Verlag: Springer International Publishing


This book presents the current state of the art on Construction Grammar models and usage-based language learning research. It reports on three psycholinguistic experiments conducted with the participation of university-level Italian learners of English, whose second language proficiency corresponds to levels B1 and B2 of the ‘Common European Framework of Reference for Languages’ (CEFR). This empirical research on the role of constructions in the facilitation of language learning contributes to assessing how bilinguals deal with L2 constructions in the light of sentence-sorting, sentence-elicitation, and sentence-completion tasks. Divided into two parts, the book first introduces the main theoretical prerequisites and then reports on the experimental studies. It provides a comprehensive review of the current research in a range of disciplines, including complexity theories, cognitive semantics, construction grammars, usage-based linguistics, and language learning.

Baicchi Construction Learning as a Complex Adaptive System jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part I. Constructional Approaches to Language Complexity.- Introduction: Theoretical Prerequisites.- 1. Complex Adaptive Systems: The Case of Language.- 2. The Complex Dynamics of Meaning Construction.- 3. Construction Grammars.- Part II. Experimental Studies: Psychological Evidence of Constructional Meaning.- Introduction: Priming.- 4. Sentence-sorting Experiment.- 5. Sentence-elicitation Experiment.- 6. Sentence-completion Experiment.- 7. Concluding Remarks.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.