Buch, Englisch, 104 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 2737 g
ISBN: 978-3-319-63051-9
Verlag: Springer International Publishing
This book presents a critical analysis of the corporate university. The author's personal narrative unfolds between the reality of the corporate university and the rhetoric of the entrepreneurial university, which allows the author to reveal how the corporate university is structurally antagonistic to the activities of entrepreneurial intellectuals. The book not only explores the internal contradictions of the corporate university, but the complicity of its bureaucratized intellectuals in reproducing the iron cage of bureaucracy. Drawing on the legacy of Pierre-Joseph Proudhon, Barrow argues that entrepreneurial intellectuals, whether as individuals or in small groups, must take direct action to improve their own conditions by steering a tenuous course between the market and the state.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
Weitere Infos & Material
1. The Problem of the Intellectuals.- 2. Origins of the Corporate Ideal in U.S. Higher Education.- 3. From Radical Resistance to Quiet Subversion.- 4. Fiscal Austerity and the Entrepreneurial Impulse.- 5. The Two Cultures Problem.- 6. From Petit-Bourgeois Intellectual to Small Business Entrepreneur.