Belliveau / Griffin / Somermeyer | The Pdma Toolbook 1 for New Product Development | Buch | 978-0-471-20611-8 | sack.de

Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 886 g

Reihe: Product Development and Management Toolbooks (NY)

Belliveau / Griffin / Somermeyer

The Pdma Toolbook 1 for New Product Development


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-471-20611-8
Verlag: Wiley

Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 886 g

Reihe: Product Development and Management Toolbooks (NY)

ISBN: 978-0-471-20611-8
Verlag: Wiley


Alle Stadien der Produktentwicklung - von der Idee über Konzept, Design und Produktion bis hin zur Vermarktung und Wartung - werden in diesem Band zusammenfassend abgehandelt. Sie finden auch Hinweise zum Benchmarking des Entwicklungsprozesses und zum Management des Produktportfolios. Die Autoren sind Mitglieder der Product Development and Management Association (PDMA) und kommen von Unternehmen wie 3M, AT&T oder KPMG Peat Marwick.

Belliveau / Griffin / Somermeyer The Pdma Toolbook 1 for New Product Development jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contricutors.

Introduction.

PART 1: PROJECT LEADER TOOLS TO START THE PROJECT.

Fuzzy Front End: Effective Methods, Tools and Techniques (P. Koen, et al.).

Hunting for Hunting Grounds: Forecasting the Fuzzy Front End (C. Miller).

Telephoning Your Way to Compelling Value Propositions (G. Castellion).

Focusing NPD Research on Customer-Perceived Value (C. Miller and D. Swaddling).

PART 2: PROJECT LEADER TOOLS TO USE ANYTIME.

Product Champions: Crossing the Valley of Death (S. Markham).

Managing Product Development Teams Effectively (R. Leenders, et al.).

Decision Making: The Overlooked Competency in Product Development (M. Deck).

How to Assess and Manage Risk in NPD Programs: A Team Based Approach (G. Githens).

PART 3: PROCESS OWNER TOOLS.

Capturing Employee Ideas for New Products (C. Gorski and E. Heinekamp).

Lead User Research and Trend Mapping (L. Meadows).

Technology Stage Gate(TM): A Structured Process for Managing High Risk New Technology Projects (G. Ajamian and P. Koen).

Universal Design: Principles for Driving Growth into New Markets (J. Mueller and M. Story).

PART 4: PORTFOLIO TOOLS.

Portfolio Management: Fundamental to New Product Success (R. Cooper, et al.).

Assessing the Health of New Product Portfolio Management: A Metric for Assessment (R. Meltzer).

Risk Management: The Program Manager's Perspective (D. Dunham).

Process Modeling in New Product Development (P. Bunch and G. Blau).

The PDMA Glossary for New Product Development.

Index.


PAUL BELLIVEAU is Principal at Paul Belliveau Associates in Westfield, New Jersey.
ABBIE GRIFFIN is Professor of Business Administration at the University of Illinois at Urbana-Champaign.

STEPHEN M. Somermeyer is Relationship Manager, YourEncore, Indianapolis, Indiana.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.