Berger | The Objects of Affection | Buch | 978-0-230-10372-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 340 g

Reihe: Semiotics and Popular Culture

Berger

The Objects of Affection

Semiotics and Consumer Culture
2010. Auflage 2010
ISBN: 978-0-230-10372-6
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Semiotics and Consumer Culture

Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 340 g

Reihe: Semiotics and Popular Culture

ISBN: 978-0-230-10372-6
Verlag: Palgrave MacMillan Us


In this book, pre-eminent semiotician Arthur Asa Berger decodes the meanings of common objects of consumption and their perceived 'sacredness' in consumerist cultures. Using semiotic theory, consumer culture is dissected in new and fascinating ways.

Berger The Objects of Affection jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


PART I: SEMIOTIC THEORY Theories of Consumer Cultures Marketing Theory and Semiotics PART II: SEMIOTIC APPLICATIONS Brands and Identity: We are our Brands The Objects of our Affection: Selected Case Studies Appendix: Learning Games and Activities


Arthur Asa Berger is Professor Emeritus of Broadcast and Electronic Communication Arts at San Francisco State University, USA. He is the author or editor of more than sixty books, including Ads, Fads, and Consumer Culture; Shop 'Til You Drop and Agitpop: Political Culture and Communication Theory. Berger is a consulting editor for the journal Humor and is on the editorial committee for Semiotica.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.