Bernardes / Amorim / Moreira | Handbook of Research on Gamification Dynamics and User Experience Design | Buch | 978-1-6684-4291-3 | sack.de

Buch, Englisch, 450 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1622 g

Bernardes / Amorim / Moreira

Handbook of Research on Gamification Dynamics and User Experience Design


Erscheinungsjahr 2022
ISBN: 978-1-6684-4291-3
Verlag: IGI Global

Buch, Englisch, 450 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1622 g

ISBN: 978-1-6684-4291-3
Verlag: IGI Global


Currently, it is essential for organizations to create strategies to engage their audiences through innovative game-like experiences. It is, therefore, necessary to highlight the contribution of digital technologies that enable organizations to affect their audiences. Before gamification can be used for this purpose, however, there are many features that must be put into the game design.

This essential reference discusses the dynamics of gamification, and the ways games may be designed with an emphasis on user experience. Covering topics such as user engagement, design principles, user motivations, gamification artifacts, and more, this book is an ideal reference for game developers, interdisciplinary researchers, technology developers, and academicians.

Bernardes / Amorim / Moreira Handbook of Research on Gamification Dynamics and User Experience Design jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.