Bernholt / Neumann / Nentwig | Making it tangible | Buch | 978-3-8309-2644-3 | sack.de

Buch, Englisch, 520 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

Bernholt / Neumann / Nentwig

Making it tangible

Learning outcomes in science education
1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-8309-2644-3
Verlag: Waxmann

Learning outcomes in science education

Buch, Englisch, 520 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

ISBN: 978-3-8309-2644-3
Verlag: Waxmann


One of the central features in current educational reforms is a focus on learning outcomes. Many countries have established or revised standards to describe what teachers are supposed to teach and students are expected to learn. More recently, the emphasis has shifted to considerations of how standards can be operationalized in order to make the outcomes of educational efforts more tangible. This book is the result of a symposium held in Kiel, that was arranged by two science education groups, one at the IPN (Leibniz-Institute for Science and Mathematics Education at the University of Kiel) in Germany and the other at the University of York, UK. The seminar brought together renowned experts from 12 countries with different notions of the nature and quality of learning outcomes. The aim was to clarify central conceptions and approaches for a better understanding among the international science education community. The book is divided into five parts. In Part A, the organizers set the scene, describing the rationale for arranging the symposium. Part B provides a broad overview about different approaches, challenges, and pitfalls on the road to the clarification of meaningful and fruitful learning outcomes. The set of papers in Part C provides deep insights into different, although comparable approaches which aim to frame, to assess, and to promote learning and learning outcomes in science education. Smaller projects are presented as well as broad, coordinated national programs. The papers in Part D outline the individual historical development from different national perspectives, reflecting the deficits and problems that led to current reforms. Finally, a summary of the organizers analyses the conclusions from different vantage points.

Bernholt / Neumann / Nentwig Making it tangible jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Bernholt, Sascha
Dr. Sascha Bernholt ist Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften
und Mathematik in Kiel, Arbeitsschwerpunkte: Kompetenzmodellierung, Konzeptverständnis, Formelsprache/Fachsprache im Chemieunterricht



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.