Bettinger | Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation | Buch | 978-3-030-84342-7 | sack.de

Buch, Englisch, 136 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Palgrave Studies in Educational Media

Bettinger

Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation

Discourse, Power and Analysis
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-030-84342-7
Verlag: Springer International Publishing

Discourse, Power and Analysis

Buch, Englisch, 136 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Palgrave Studies in Educational Media

ISBN: 978-3-030-84342-7
Verlag: Springer International Publishing


This open access book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation processes and digital structures interact with one another. The book asks which modes of subjectivation can be identified with current media cultures, how subjects deal with the challenges and potential of digitality, and how coping and empowerment strategies are developed. By addressing theoretical as well as empirical evidence, the chapters illuminate these connections and the subsequent significance for media education more widely.
Bettinger Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation – Introductory remarks.- Chapter 2: ‘Network Subjectivity’ in the Digital Condition: Three theoretical envisionings.- Chapter 3: School of Data and shifting forms of political subjectivity.- Chapter 4: Sexist Hate Speech as Subjectivation: Challenges in Media Education.- Chapter 5: Powerful Entanglements: interrelationships between platform architectures and young people’s performance of self in social media.- Chapter 6: Digital materiality and subjectivation. Methodological aspects of hybrid entanglements in processes of Bildung.


Patrick Bettinger is Professor for Educational Media at the Zurich University of Teacher Education, Switzerland. His research is focused on qualitative methodologies of educational media research, analysis and design of learning processes in the context of digitality and educational media theory.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.