Buch, Englisch, 400 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 6204 g
Reihe: Science Policy Reports
Buch, Englisch, 400 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 6204 g
Reihe: Science Policy Reports
ISBN: 978-3-319-81131-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Naturwissenschaften Physik Angewandte Physik Soziophysik, Wirtschaftsphysik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Materialwissenschaft: Biomaterialien, Nanomaterialien, Kohlenstoff
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Nanotechnologie
- Naturwissenschaften Chemie Physikalische Chemie Molekulare Chemische Nanostrukturen
Weitere Infos & Material
Size and scale.- Use of technology in K-12 schools for STEM education.- Review of probe microscopy courses from around the world.- History and accomplishments of the NNIN program.- Educational aspects of the nano in society work in the UCSB Center for Nanotechnology in Society.- Nanotechnology for community and technical college students.- Nanotechnology in German schools.- Implications of the interdisciplinary nature of nanoscience education.- Nanoscale informal science education network.- Topics for highschool nanoscale science and technology.- Online nanoeducation resources.- Nanoscale science and nanotechnology education in the informal education setting.- Implementing US state-level nanotech education standards.- A model for postsecondary nanotechnology education.- Nanotechnology safety education.- The need for a robust and interdependent network throughout the formal and informal educational supply chain.- Nanotechnology education in Asia.