Brady | Ethical Universals in International Business | Buch | sack.de

Brady Ethical Universals in International Business



1996, 246 Seiten, Gebunden, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1200 g Reihe: Ethical Economy
ISBN: 978-3-540-61588-0
Verlag: Springer Berlin Heidelberg


Brady Ethical Universals in International Business

Increased understanding in international business grows both from an awareness of cultural differences as well as from an appreciation of underlying shared values across cultures. This volume focuses on the latter. It assembles the best thinking of scholars from around the world in an attempt to clarify and deepen our understanding of these ethical universals. Scholars from Germany, England, Canada, Japan, China, and the United States have contributed to this volume. They also represent diverse disciplines: economics, philosophy, business ethics, history, religion, education, and political theory. Nevertheless, they unite in their conviction that the most important values and principles in international business do no vary with geography.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: A Typology of Ethical Theories.- 1 Ethical Relativism and the International Business Manager.- 2 Corporate Social Monitoring in the United States, Great Britain, and South Africa: A Comparative Analysis.- 3 On the Social Responsibility of Corporations under Competition.- 4 Ecology and Ethics in the Economy.- 5 Ethical Universals, Justice, and International Business.- 6 Moral Universals as Cultural Realities.- 7 The Ethical Significance of Corporate Culture in Large Multinational Enterprises.- 8 The German Historical School and the Belief in Ethical Progress.- 9 Deriving Ethical Principles from Theories of the Firm.- 10 The Moral Boundary of International Business: A Postmodern Vision of Contemporary Neo-Confucianism.- 11 The Sodality of Good Character: 'Fraternity' and 'Sorority' as One Thing.- List of Authors.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.