Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 649 g
The Scientific Worldview and Business
Buch, Englisch, 360 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 649 g
Reihe: Routledge Studies in Business Ethics
ISBN: 978-0-415-51738-6
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction Part 1: The Traditional Scientific Worldview 1. The Rise of Modern Science and Its Characteristics 2. Values and Ethics 3. Economics 4. Politics 5. Culture 6. Nature Part 2: Toward A New Understanding of Science 7. The Pragmatic View of Science and Its Characteristics 8. Pragmatism and Values 9. Pragmatism and Economics 10. Pragmatism and Politics 11. Pragmatism and Culture 12. Pragmatism and Nature Part Three: Implications for Business 13. The Corporation and Community 14. Business and Science 15. Financial Armageddon 16. Management and an Ethic of Service. Selected Bibliography. Notes. Index