Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 211 mm x 300 mm, Gewicht: 544 g
Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 211 mm x 300 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Contemporary Anthropology of Religion
ISBN: 978-1-349-29441-1
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Since 1990, direct sales have attracted over two million recruits in Mexico and are characterized by a belief in the power of positive thinking. Through an ethnographic portrait, Peter S. Cahn demonstrates that the quasi-religious commission of self-empowerment accounts for the explosive growth of commission-based sales in the developing world.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Vergleichende Religionswissenschaft
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
Weitere Infos & Material
Preface: Opening a Direct Channel to God Making Work a Commission Helping Others Help Themselves Healing the Body through the Mind Selling without Selling Conquering Fear Supplementing Spirituality Bringing Transformation to South America Seeking Success