Campbell / Guibert | Wine, Society, and Globalization | Buch | sack.de

Campbell / Guibert Wine, Society, and Globalization



Multidisciplinary Perspectives on the Wine Industry

1. Auflage 2007, 277 Seiten, Kartoniert, Book, Format (B × H): 140 mm x 216 mm
ISBN: 978-1-349-53973-4
Verlag: PALGRAVE


Campbell / Guibert Wine, Society, and Globalization

This collection of essays comprises a number of case studies from key wine-growing regions and countries around the world. Contributors focus on the development of the wine business and its overall importance and impact in terms of the regional and domestic economy and the international economy

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Tables and Figures Introduction: The History and Culture of Wine - Gwyn Campbell and Nathalie Guibert 'Vin d'Etat': Consumers, Land, andthe State in California's Napa Valley - Kathleen A. Brosnan Writing about Wine: The Uses of Nature and History in the Wine-Growing Regions of Southwest France and America - Robert C. Ulin The Development and Economic Impact of the Wine Industry in Ontario, Canada - Linda Bramble, Carman Cullen, Joseph Kushner, and Gary Pickering Au rebours: Quebec's Emerging Indigenous Wine Industry - Marianne Ackerman Grape Wars: Quality in the History of Argentine Wine - Steve Stein The History of Women in the South Australian Wine Industry, – Julie Holbrook Tolley Of Wine, Jews, and Provence - Patric Choffrut Domestic Demand and Export Imperatives for French and Australian Wines: A Historical Overview The International Wine Market, –: An Opportunity for Export Growth in Southern Europe? Vicente Pinilla and María-Isabel Ayuda Indigenous Economic Development: A Tale of Two Wineries - Robert B. Anderson, Dianne W. Wingham, Robert J. Giberson, and Brian Gibson South Africa: Wine, Black Labor, and Black Empowerment - Gwyn Campbell Wines of the Farthest Promised Land from Waipara, Canterbury, New Zealand - Rupert Tipples Appendix Author Biographies Index


Campbell, G.
Gwyn Richard Campbell is a Canada Research Chair in the Department of History at McGill University. Nathalie Guibert is Professor of Marketing and Strategic Management at the University of Avignon.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.