Unlocking Business Opportunities in Gulf Co-Operation Council (Gcc) Markets
Buch, Englisch, 133 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2961 g
ISBN: 978-1-137-47986-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book assesses the effectiveness of free trade agreements (FTAs) in unlocking international business opportunities in member states of the Gulf Cooperation Council (GCC). It takes an institutional perspective in explaining the existence and effects of non-tariff barriers and how FTAs can address these barriers to attract foreign investors.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. Background And Context Of The Study 2. The Political Economy Of Free Trade 3. GCC Market Scope And Competitiveness 4. GCC-Australian Trade And Investment Trends And Patterns 5. Challenges And Opportunities For Australian Businesses In GCC 6. Australian-GCC FTA: International Business Prospects And Limitations