Chan | School-University Partnerships in English Language Teacher Education | Buch | 978-3-319-32617-7 | sack.de

Buch, Englisch, 123 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2234 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

Chan

School-University Partnerships in English Language Teacher Education

Tensions, Complexities, and the Politics of Collaboration
1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-32617-7
Verlag: Springer International Publishing

Tensions, Complexities, and the Politics of Collaboration

Buch, Englisch, 123 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2234 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

ISBN: 978-3-319-32617-7
Verlag: Springer International Publishing


This book addresses the complex issues that arise in school-university collaborative action research projects. Employing sociocultural perspectives on examining professional practices of in-service teachers, it examines the complexities of negotiating beliefs, identities and interpersonal relations when educators from two different institutional cultures collaborate. Specifically, the book explores issues such as the discourses that are operative in school-university collaboration for English language teacher education; the way in which beliefs, interpersonal relations and identities are negotiated in school-university partnership; what tensions and complexities operate in collaborative action research discourse in an educational context; and how school-university collaboration can be achieved. The book adopts a critical perspective and provides arguments from a non-Western sociocultural perspective.

Chan School-University Partnerships in English Language Teacher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Chapter 1: School-University Partnership for Teacher Education.- Chapter 2: Genealogy of Collaboration.- Chapter 3: Examining the Discourse of Collaboration: a critical take.- Chapter 4: Negotiating Beliefs and Practices in School-University Partnerships.- Chapter 5: Negotiating Identities in School-University Partnerships.- Chapter 6: Negotiating Power and Interpersonal Relations in School-University Partnerships.- Chapter 7: The Politics of Collaboration: Implications for Teacher Education in Contemporary Contexts.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.