Chen | The Design Imperative | Buch | 978-3-030-08733-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 233 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g

Chen

The Design Imperative

The Art and Science of Design Management
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-08733-3
Verlag: Springer International Publishing

The Art and Science of Design Management

Buch, Englisch, 233 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g

ISBN: 978-3-030-08733-3
Verlag: Springer International Publishing


Offers readers a manual on how to develop a “culture of innovation” in organizations, how to create breakthrough product and services, and how to optimize design processes.
Written accessibly, with theoretical and practical bases
Challenges commonly-held theories on environments in which innovation happens
Uses anecdotes from several industries, including automotive, corporate, and consumer products
Chen The Design Imperative jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Introduction: The Design Imperative.- 2 Harvesting a Culture of Design: A Review of Organizational Design Research.- 3 Product Design Research: A Review.- 4 The Design Studio Approach.- 5 To Develop a Design Language (or Not).- 6 Design Teams Versus the Lone Designer.- 7 The Open Office: Google and the Modern Penitentiary.- 8 Design Thinking Approaches.- 9 The Product Life Cycle and Product Design.- 10 Designing Extraordinary Service Experiences.- 11 Design and Global Culture.- 12 Product Design Analytics.- 14 Conclusion: The Keys to Successful Design.


Steven Chen is Associate Professor of Marketing at Mihaylo College of Business and Economics, California State University, Fullerton, USA. His principal research is centered on design thinking and new product development. His research has been published in scholarly journals such as the Journal of Product Innovation Management andthe Journal of Business Research.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.