Chin | Beginning IOS 3D Unreal Games Development | Buch | 978-1-4302-4035-8 | sack.de

Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 200 mm x 241 mm, Gewicht: 695 g

Chin

Beginning IOS 3D Unreal Games Development


1. Auflage 2012
ISBN: 978-1-4302-4035-8
Verlag: Apress

Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 200 mm x 241 mm, Gewicht: 695 g

ISBN: 978-1-4302-4035-8
Verlag: Apress


The Unreal UDK features Epic's award-winning Unreal Engine 3, used to create bestselling games such as Infinity Blade for iOS, and popular console games like Borderlands and Bioshock. Now, you can build your own Unreal game for the iOS platform.

covers using the Unreal UDK game creation system to create 3D games for the iOS platform, which includes the iPhone, iPod touch and iPad. 

Specifically, this book covers:

  • UnrealScript programming language, going beyond the limitations of the visual Kismet scripting language
  • The Unreal UDK code framework, basic UDK tools and other UDK items needed to build a game
  • Various author-created game frameworks are presented and are used to illustrate the UnrealScript programming language and user input methods specific to the iOS mobile platform
Chin Beginning IOS 3D Unreal Games Development jetzt bestellen!

Zielgruppe


Popular/general


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. UDK Overview
Chapter 2. UnrealScript Overview







Chapter 3. Player Controllers, Pawns and Weapons







Chapter 4. UDK Collisions







Chapter 5. UDK Bots







Chapter 6. Sounds, Kismet, and HUD







Chapter 7: Sample Game and Gameplay







Chapter 8. 3d Math Review







Chapter 9. Basic Framework for a 3D Physics Game







Chapter 10. Basic Framework for 3D First Person Shooter Game



Chapter 11. Basic Framework for a Top Down 3D Arcade Shooter Game



Chapter 12. Basic Framework for 3D Third Person Shooter Game


Robert Chin has a bachelor of science degree?in computer engineering and is experienced in C/C++ and UnrealScript.?He has written 3D games in C/C++ using the DirectX and OpenGL graphics APIs for the Windows platform.?He has served as a Unreal UDK consultant and written UDK UnrealScript-based programs for clients, including an entire commercial game coded specifically for the iOS platform.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.