Christiansen | Competitive Innovation Management | Buch | 978-0-333-80052-2 | sack.de

Buch, Englisch, 291 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 241 mm, Gewicht: 648 g

Christiansen

Competitive Innovation Management

Techniques to Improve Innovation Performance

Buch, Englisch, 291 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 241 mm, Gewicht: 648 g

ISBN: 978-0-333-80052-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK


This book answers the question of how to improve the innovation performance of large companies. It discusses how a wide range of management systems and practices impact innovation performance. Having observed a number of management teams that were trying to improve innovation performance, the author describes the most effective ways to do this. He looks at what management systems to change first, how to change them, and who to involve in the process. Finally, he discusses how the ideal innovation system differs across industries and how managers should take industry differences into account as they work to improve their innovation systems.
Christiansen Competitive Innovation Management jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction PART 1: A WIDE RANGE OF TOOLS IMPACT INNOVATION PERFORMANCE The Chemical Residues Story Interpreting the Chemical Residues Story A Framework for Thinking About Innovation PART 2: HOW TO MANAGE AN INNOVATION SYSTEM IMPROVEMENT PROGRAMME Planning and Sequencing Change Different Managers' Roles in Implementing Change Two Common Paths of Innovation System Evolution The Evolution of Idea Generation, Funding and Development Systems The Impact of Industry and Strategy on Innovation System Design PART 3: CONCLUSION Appendices


JAMES CHRISTIANSEN has a Masters Degree and MBA from the University of Chicago and a Ph.D in Management from INSEAD. He has worked as a consultant for the Boston Consulting Group and Bain and Company and currently works as a Manager for Renaissance Worldwide in London and Paris.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.