Clapham | The Development of IELTS | Buch | 978-0-521-56199-0 | sack.de

Buch, Englisch, 317 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 634 g

Reihe: Studies in Language Testing

Clapham

The Development of IELTS

A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension
Erscheinungsjahr 1996
ISBN: 978-0-521-56199-0
Verlag: Cambridge University Press

A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension

Buch, Englisch, 317 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 634 g

Reihe: Studies in Language Testing

ISBN: 978-0-521-56199-0
Verlag: Cambridge University Press


This book studies the effect of background knowledge on reading comprehension and investigates the claim from the field of English for Specific Purposes (ESP) that tertiary level students for whom English is a second language should be given reading proficiency tests in their own academic subject areas. The volume includes a comprehensive overview of recent research into reading, in both a first and second language, an account of the development of the reading subtests for IELTS, a full description of the pilot and main phases of the empirical study, a discussion of the relative importance of language proficiency and background knowledge in reading comprehension, consideration of the study's implications for future test construction and research into reading.

Clapham The Development of IELTS jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.