Buch, Englisch, Band 10, 322 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1040 g
Reihe: Higher Education Dynamics
Global Pressures and Local Realities
Buch, Englisch, Band 10, 322 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1040 g
Reihe: Higher Education Dynamics
ISBN: 978-1-4020-6179-0
Verlag: Springer Netherlands
The book presents the most comprehensive and most thorough study of the developments in South African higher education and research after the first democratic elections of 1994, that is of post-Apartheid South African higher education.
The benefits to the reader are that he/she will get a detailed insight into the new (i.e. post-1994) South African higher education system. The large number of experienced authors and editors involved in the book guarantees that the reader will be introduced in the new SA higher education system from a large number of perspectives that are presented in a consistent and coherent way.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
The Transformation Context.- Global Reform Trends in Higher Education.- The Higher Education Landscape Under Apartheid.- Policy Expectations.- The South African Experience.- Funding.- Students.- Conclusion.- Staff.- Leadership.- Conclusion.- Curriculum.- Research.- Conclusion.- Private Higher Education.- The Emergent Landscape.- Conclusion.- The Dynamics of Change.- New South African Realities.- Modes of Governance and the Limits of Policy.




